Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowej Słupi dotycząca przedstawienia przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia raportu o stanie gminy za 2022 rok i zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem.

Zgodnie z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Nowej Słupi raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizacji polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy.

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych.

W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabrać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy.

Sesja planowana jest na dzień 21.06.2023 roku, dlatego zgłoszenia należy składać do dnia 20.06.2023 roku do godziny 15:30. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.

                                                                    Przewodniczący Rady Gminy

                                                                              (-) Rafał Piasecki

Pliki do pobrania:

czytano: 1319 razy
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności