Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowej Słupi realizuje projekt Szkoła z plusem - wsparcie kształcenia podstawowego w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowej Słupi

pasek_loga 

W latach szkolnych 2024-25 oraz 2025-26 Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowej Słupi realizuje projekt Szkoła z plusem - wsparcie kształcenia podstawowego w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowej Słupi

Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego + i realizowany na podstawie umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego.

Wartość projektu: 692 367,18 zł

Kwota dofinansowania z EFS+ : 619 407,18 zł

Cel projektu:

Celem głównym jest rozszerzenie i poprawa jakości oferty edukacyjnej SP w Nowej Słupi w dążeniu do wyrównania szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich, osiągających wyniki edukacyjne poniżej średniej wojewódzkiej i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nastąpi to poprzez wdrożenie kompleksowych zajęć wyrównawczych, zajęć rozwijających oraz zajęć specjalistycznych- dla 50K i 68M łącznie, jak również podniesienie kompetencji personelu pedagogicznego (13K i 3M) i wzbogacenie pomocy dydaktycznych. Cel będzie osiągnięty do 30.06.2026.

Grupami docelowymi są:

- Uczennice i uczniowie PSP w Nowej Słupi w liczbie co najmniej 68 dziewcząt i 82 chłopców;

- Personel pedagogiczny placówki w liczbie co najmniej 13 kobiet i 3 mężczyzn;

- Szkoła jako instytucja, poprzez doposażenie w pomoce dydaktyczne.

Działania w projekcie:

Zadanie 1. Zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych

W ramach zadania szkoła pozyska pomoce dla uczniów o specjalnych potrzebach: do zajęć logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, zestaw do terapii Biofeedback.

Zakupy również pomoce do zajęć z przedmiotów przyrodniczych, matematycznych, naukowo-technicznych, zajęć z języków obcych, doradztwa zawodowego oraz wyposażenie na zajęcia rozwijające – szachowe, muzyczne i muzykoterapeutyczne.

Zadanie 2. Doskonalenie zawodowe personelu

Zadanie służy podniesieniu kompetencji i kwalifikacji personelu pedagogicznego szkoły- 13 kobiet i 3 mężczyzn. Nastąpi to poprzez realizację następujących form doskonalenia zawodowego:

- EEG Biofeedback stopień I,

- EEG Biofeedback stopień II,

- 4 x P – praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna,

- Ekologiczne ABC.

Zadanie 3. Zajęcia specjalistyczne

Zadanie jest przeznaczone dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dla dzieci z większymi problemami w nauce. Udział w nim weźmie minimum 10 dziewcząt oraz 26 chłopców.

Zrealizujemy zajęcia:

- logopedyczne – 80 godzin,

- korekcyjno-kompensacyjne – 80 godzin,

- zajęcia metodą dobrego startu – 80 godzin,

- Biofeedback – 120 godzin.

Zadanie 4. Zajęcia rozwijające

W ramach zadania 4 poprowadzimy zajęcia mające na celu rozwój uzdolnień i zainteresowań uczennic i uczniów szkoły. Zajęcia charakteryzują się szerokim zakresem tematycznym. Odbędą się:

- j. angielski – 80 godzin,

- j. niemiecki – 120 godzin,

- Z fizyką za pan brat – 80 godzin,

- matematyka dla klas I-III – 80 godzin,

- matematyka dla klas IV-VIII – 80 godzin,

- chemia – 80 godzin,

- zajęcia muzyczno-taneczne dla młodszych klas – 80 godzin,

- zajęcia czytelnicze dla klas I-III – 80 godzin,

- zajęcia geograficzne – 80 godzin,

- koło ekologiczne – 120 godzin

- zajęcia szachowe – 160 godzin.

Zrealizujemy także wyjazdy edukacyjne o tematyce ekologicznej – cztery wycieczki do arboretum i Centrum Edukacji Przyrodniczej w Iłży oraz cztery do Ogrodu Botanicznego UJ i Ogrodu Doświadczeń w Krakowie.

Zadanie 5. Zajęcia wyrównawcze

Zadanie jest przeznaczone dla uczennic i uczniów mających trudności z opanowaniem podstawy programowej. W jego ramach odbędą się:

- zajęcia z j. angielskiego – 80 godzin,

- zajęcia z matematyki dla klas IV-VIII – 160 godzin,

- przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty – 80 godzin,

- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „Dotrzymaj kroku” dla klas I-III – 320 godzin

Zadanie 6. Doradztwo zawodowe i zajęcia antydyskryminacyjne

Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów starszych do świadomego wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej. Uczniowie młodsi, którzy wezmą w nich udział, uzyskają wiedzę i świadomość poprzez preorientację zawodową oraz wstępne rozpoznawanie własnych talentów i preferencji. Odbędą się:

- doradztwo zawodowe w liczbie 180 godzin,

- zajęcia antydyskryminacyjne w liczbie 120 godzin (zgodnie z kryterium premiującym konkursu).

 

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

czytano: 8578 razy
powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności