Sesja Rady Miejskiej. 28 listopada 2024 roku o godz. 9.00
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
3. Przedstawienie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 30 października 2024 r.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy z prac pomiędzy sesjami.
5. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej z działań pomiędzy sesjami.
6. Dyskusja dotycząca rozwoju dróg powiatowych na terenie Miasta i Gminy Nowa Słupia oraz ich bieżącego utrzymania.
7. Podjęcie uchwał:
1) w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Nowa Słupia na lata 2024 – 2041,
2) w sprawie zmian w budżecie Gminy Nowa Słupia na 2024 rok,
3) w sprawie zmiany Uchwały Nr II/6/24 Rady Miejskiej w Nowej Słupi z dnia 27 maja 2024r. w sprawie przyznania dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Wawrzyńca w Nowej Słupi na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w ewidencji zabytków,
4) w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym w przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Nowa Słupia,
5) w sprawie przyjęcia rocznego Programu współpracy Miasta i Gminy Nowa Słupia
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025,
6) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, stanowiącej własność Gminy Nowa Słupia oznaczonej, jako działki nr ewid. 270 w obrębie ewid. Skały
7) w sprawie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Rudkach,
8) w sprawie zmian w Statucie Parku Dziedzictwa Gór Świętokrzyskich „Łysa Góra
9) w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2025 rok,
10) w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2025,
11) w sprawie opłaty targowej,
12) w sprawie zmiany Uchwały nr LXVIII/91/22 Rady Miejskiej w Nowej Słupi z dnia
30 listopada 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowa Słupia,
13) w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIX/91/21 Rady Miejskiej w Nowej Słupi z dnia
29 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
14) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
i ustalenia stawki tej opłaty oraz zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym,
15) w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
16) w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości,
17) w sprawie pozostawienia bez rozpatrzenia skargi z dnia 21 października 2024 r.,
18) w sprawie nieuwzględnienia petycji z dnia 8 października 2024 roku.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie obrad.