Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowej Słupi realizuje projekt Szkoła z plusem - wsparcie kształcenia podstawowego w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowej Słupi
W latach szkolnych 2024-25 oraz 2025-26 Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowej Słupi realizuje projekt Szkoła z plusem - wsparcie kształcenia podstawowego w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowej Słupi
Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego + i realizowany na podstawie umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego.
Wartość projektu: 692 367,18 zł
Kwota dofinansowania z EFS+ : 619 407,18 zł
Cel projektu:
Celem głównym jest rozszerzenie i poprawa jakości oferty edukacyjnej SP w Nowej Słupi w dążeniu do wyrównania szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich, osiągających wyniki edukacyjne poniżej średniej wojewódzkiej i uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nastąpi to poprzez wdrożenie kompleksowych zajęć wyrównawczych, zajęć rozwijających oraz zajęć specjalistycznych- dla 50K i 68M łącznie, jak również podniesienie kompetencji personelu pedagogicznego (13K i 3M) i wzbogacenie pomocy dydaktycznych. Cel będzie osiągnięty do 30.06.2026.
Grupami docelowymi są:
- Uczennice i uczniowie PSP w Nowej Słupi w liczbie co najmniej 68 dziewcząt i 82 chłopców;
- Personel pedagogiczny placówki w liczbie co najmniej 13 kobiet i 3 mężczyzn;
- Szkoła jako instytucja, poprzez doposażenie w pomoce dydaktyczne.
Działania w projekcie:
Zadanie 1. Zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych
W ramach zadania szkoła pozyska pomoce dla uczniów o specjalnych potrzebach: do zajęć logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, zestaw do terapii Biofeedback.
Zakupy również pomoce do zajęć z przedmiotów przyrodniczych, matematycznych, naukowo-technicznych, zajęć z języków obcych, doradztwa zawodowego oraz wyposażenie na zajęcia rozwijające – szachowe, muzyczne i muzykoterapeutyczne.
Zadanie 2. Doskonalenie zawodowe personelu
Zadanie służy podniesieniu kompetencji i kwalifikacji personelu pedagogicznego szkoły- 13 kobiet i 3 mężczyzn. Nastąpi to poprzez realizację następujących form doskonalenia zawodowego:
- EEG Biofeedback stopień I,
- EEG Biofeedback stopień II,
- 4 x P – praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna,
- Ekologiczne ABC.
Zadanie 3. Zajęcia specjalistyczne
Zadanie jest przeznaczone dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dla dzieci z większymi problemami w nauce. Udział w nim weźmie minimum 10 dziewcząt oraz 26 chłopców.
Zrealizujemy zajęcia:
- logopedyczne – 80 godzin,
- korekcyjno-kompensacyjne – 80 godzin,
- zajęcia metodą dobrego startu – 80 godzin,
- Biofeedback – 120 godzin.
Zadanie 4. Zajęcia rozwijające
W ramach zadania 4 poprowadzimy zajęcia mające na celu rozwój uzdolnień i zainteresowań uczennic i uczniów szkoły. Zajęcia charakteryzują się szerokim zakresem tematycznym. Odbędą się:
- j. angielski – 80 godzin,
- j. niemiecki – 120 godzin,
- Z fizyką za pan brat – 80 godzin,
- matematyka dla klas I-III – 80 godzin,
- matematyka dla klas IV-VIII – 80 godzin,
- chemia – 80 godzin,
- zajęcia muzyczno-taneczne dla młodszych klas – 80 godzin,
- zajęcia czytelnicze dla klas I-III – 80 godzin,
- zajęcia geograficzne – 80 godzin,
- koło ekologiczne – 120 godzin
- zajęcia szachowe – 160 godzin.
Zrealizujemy także wyjazdy edukacyjne o tematyce ekologicznej – cztery wycieczki do arboretum i Centrum Edukacji Przyrodniczej w Iłży oraz cztery do Ogrodu Botanicznego UJ i Ogrodu Doświadczeń w Krakowie.
Zadanie 5. Zajęcia wyrównawcze
Zadanie jest przeznaczone dla uczennic i uczniów mających trudności z opanowaniem podstawy programowej. W jego ramach odbędą się:
- zajęcia z j. angielskiego – 80 godzin,
- zajęcia z matematyki dla klas IV-VIII – 160 godzin,
- przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty – 80 godzin,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „Dotrzymaj kroku” dla klas I-III – 320 godzin
Zadanie 6. Doradztwo zawodowe i zajęcia antydyskryminacyjne
Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów starszych do świadomego wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej. Uczniowie młodsi, którzy wezmą w nich udział, uzyskają wiedzę i świadomość poprzez preorientację zawodową oraz wstępne rozpoznawanie własnych talentów i preferencji. Odbędą się:
- doradztwo zawodowe w liczbie 180 godzin,
- zajęcia antydyskryminacyjne w liczbie 120 godzin (zgodnie z kryterium premiującym konkursu).
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie