Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https:/nowaslupia.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Nie zostały spełnione następujące wymagania:
Część załączonych dokumentów może nie posiadać warstwy tekstowej - są skanami dokumentów.
Część załączonych plików graficznych nie posiada opisów alternatywnych.
Część załączonych dokumentów może nie posiadać prawidłowej struktury np. hierarchii nagłówków.
Powody wyłączenia:
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Archiwalne dokumenty załączone do artykułów mogą nie spełniać wymogów dostępności - zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Załączone do artykułów filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Dokumenty ze źródeł obcych, które dotarły do Urzędu w wersji papierowej.
Niektóre dokumenty źródłowe ze względu na swoją złożoność nie można przeskalować na postać warstwy cyfrowej
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2024-01-24
W dniu 24.01.2024 dokonano przeglądu - Aktualizacji deklaracji na podstawie wykonanego audytu sprawdzającego:
-
WAVE web accessibility evaluation toolstan na dzień:2024-01-240 błędów13 błędów kontrastu
-
The Tingtun Checkerstan na dzień:2024-01-24Strona spełnia wymogi dostępności w:99.14%
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Trepka, urzad@nowaslupia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 413178760. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
1) Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi, ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia
Do budynku prowadzą 2 wejścia, główne od strony ulicy Rynek, drugie ul. Strażacka. Sekretariat znajduje się na I piętrze. Budynek nie posiada udogodnień architektonicznych dla biur położonych na I piętrze. Wejście do budynku nie posiada barier architektonicznych. Klienci mogą na parterze załatwiać sprawy dotyczące USC, Dowodów Osobistych, Zameldowania, Rejestracji Pojazdów.
Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W urzędzie nie ma windy,
W urzędzie są oznaczenia w alfabecie brajla i oznaczenia kontrastowe stopni schodowych oraz plan tylograficzny dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na parterze Urzędu znajduje się stanowisko z petlą indukcyjną dla osób niedosłyszących.
W budynku są 2 toalety przystosowane do osób niepełnosprawnych.
2) Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi, Referat Ochrony Środowiska (I piętro) , ul. Staszica 18, 26-006 Nowa Słupia
Do budynku prowadzi wejście z podjazdem dla niepełnosprawnych. Na parterze znajduje się Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Budynek nie posiada udogodnień architektonicznych dla biur położonych na I piętrze.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się w Urzędzie Miasta i Gminy uruchomiona została usługa wideotłumacza.
Aplikacja Wideotłumacz jest zainstalowana na przenośnym urządzeniu. Dzięki tej usłudze osoba głuchoniema znająca język migowy będzie mogła na każdym stanowisku załatwić sprawę w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowej Słupi.
O chęci skorzystania z usługi wideotłumacza można wcześniej poinformować Urząd za pomocą poczty elektronicznej pisząc na adres: urzad@nowaslupia.pl lub bezpośrednio zgłosić w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi. Usługa realizowana jest bez oczekiwania na wyznaczenie terminu za pośrednictwem pracownika Urzędu.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848