Informacja o złożonej ofercie w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Towarzystwo Przyjaciół Nowej Słupi
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia informuje, że w dniu 14.09.2023 r. organizacja pozarządowa działająca pod nazwą Towarzystwo Przyjaciół Nowej Słupi złożyła wniosek o dofinansowanie realizacji zadania publicznego w ramach zadań z zakresu kultury, sztuki, ochrony kultury i dziedzictwa narodowego.
Złożony wniosek spełnia wymogi formalne oraz warunki określone w art. 19a ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571) tj. wysokość dofinansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000,00 zł i zadanie będzie realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
Zadanie powyższe oferent planuje realizować w okresie od 23.09.2023 r. do 31.11.2023 r. a wysokość środków o jaką podmiot wnioskuje wynosi 6.400,00 zł. Zachowane są wszelkie warunki określone w art. 19a ust. 6 ustawy tj. podmiot nie otrzymał w tym roku dotacji przekraczającej 20.000,00 zł przyznanych w tym trybie a także art. 19a ust. 7, co oznacza, że ze środków pozostających w dyspozycji Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia nie udzielono w roku 2023 w trybie art. 19a dotacji wyższych niż 20% budżetu przewidzianego na dotacje planowane w roku budżetowym.
Zadanie będzie polegało organizacji odsłonięcia muralu, który zostanie wykonany na ścianie Hali Sportowej przy Szkole Podstawowej im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Nowej Słupi. Wydarzeniu będą towarzyszyć atrakcje i wydarzenia (m.in. konkurs plastyczny, konkurs pieśni patriotycznej) w dniu 10.11.2023 r. Stworzeniu muralu przyczyni się do utrwalenia pamięci o Powstaniu Styczniowym i jego wydarzeniach, wprowadzi elementy patriotyzmu lokalnego oraz wpłynie na estetykę miasta. Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać jego realizację za celową.
Zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia zamierza zlecić w/w organizacji pozarządowej realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert. Kwota dofinansowania przyznana przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia to 6.400,00 zł.
Wobec powyższego Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia w myśl art. 19a ust. 4 wspomnianej wcześniej ustawy informuje, że w terminie 7 dni od zamieszczenia oferty w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń można zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty.
Uwagi można przesyłać drogą mailową na adres : urzad@nowaslupia.pl lub dostarczyć na adres: Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia.
Po upływie wskazanego terminu i rozpatrzeniu ewentualnych uwag, Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia zawrze z oferentem umowę na realizację zadania publicznego.